Langtids familieferie til Bali, Gili T. & Gili Air – juli 2019

Udtalelse fra kunde

Allan & Vibeke Huldahl

Vi (familie på fem, 2 voksne og 3 børn på 9, 15 og 17) bestemte os for at benytte os af Tims hjælp til at planlægge vores fire ugers ferie på Bali og Gili denne sommer. Det var et rigtig godt valg. Vi har haft en fantastisk tur, hvor der har været styr på alting, vi har bare kunnet koncentrere os om at holde ferie.

Vi valgte at fordele vores dage på følgende måde: Ubud 5 nætter, Pemuteran 4 nætter, Munduk 3 nætter, Sanur 1 nat, Gili Trawangan 5 nætter, Gili Air 3 nætter, Sanur 4 nætter.

Vi startede i Ubud og benyttede os der af Tims tilbud om cykeltur og raftingtur. Der var bare os fem på cykelturen og så 3 guider. Det var en rigtig god tur, hvor vi kom ud at køre i de små landområder mellem de flotteste rismarker. Raftingturen var også et kæmpe hit. Igen var der bare vores familie i båden og så en meget erfaren guide som styrmand. En rigtig god familietur.

Efter nogle oplevelsesrige dage i Ubud, tog vi til Pemuteran. Her var der dømt afslapning og snorkling ved Menjangan Island. Vi boede på Adi Assri Resort, et dejligt sted lige ned til stranden. Fra Pemuteran tog vi til Munduk og nød Balis flotte frodige natur med rismarker, plantager og vandfald. Man kan bestille en guide til at gå forskellige track, men det kan sagtens lade sig gøre på egen hånd. Vi hentede et off line kort ned til telefonen, som vi gik efter, og så kunne vi sagtens følge alle de små stier.

Tim stod for transporten, når vi skulle flytte fra a til b. Hver gang var det arrangeret som sightseeing. Vi blev hentet af en chauffør og en guide om morgenen, og så kørte vi forbi mange seværdigheder på vejen. Guiden var rigtig god til at fortælle og svare på alle vores spørgsmål. Chaufføren kørte virkelig pænt, og vi følte os meget trygge selvom vejene til tider var meget smalle og snoede, og motorcyklerne drønede ud og ind mellem bilerne.

Efter at have brugt tid på Bali tog vi til Gili. Først havde vi 5 nætter på Trawangan og herefter 3 nætter på Air. På Trawangan boede vi på Ocean Jambu Luwuk Resort. Det lå rigtig godt på nord vest siden af øen. Væk fra det travle havneområde og så kunne man snorkle direkte ud fra hotellet. Det var meget børnevenligt. Her snorklede vi med skildpadder, som kom tæt ind på kysten for at græsse, og lige lidt længere ude, var revet. Vi kunne svømme ud fra stranden og få fornemmelsen af, at vi var i et kæmpe akvarium blandt de flotteste farvestrålende fisk.

Efter 5 dage tog vi til Gili Air. En super hyggelig ø, med en meget afslappet atmosfære. Her boede vi på Bel Air. Der var ikke strand direkte ud fra hotellet, men vi gik turen til sydøst spidsen, hvor der var en fin strand og ved højvande var der også mulighed for at bade. På Gili øerne finder man ikke de bedste badestrande idet strandene består af døde koraler og der er en del sten ude i vandet. Men strandene har den flotteste hvide farve og vandet er fuldstændig klart, og så er der fantastiske muligheder for at snorkle sammen med kæmpe havskildpadder og flotte farvestrålende fisk. Et godt råd er at orientere sig om, hvordan det ser ud med tidevandet i de dage man befinder sig på øerne, for ved lavvande er det for lavt til at snorkle.

Efter Gili tog vi til Sanur, hvor vi havde de sidste 4 dage af vores ferie. Vi boede på Parigata Spa Resort. Det ligger godt midt på hovedgaden med mange restauranter i gåafstand til begge sider. Hotellet har et lille stykke privat strand med gratis liggestole 10 minutters gang fra hotellet. Det er muligt at bade ved højvande, der er områder med sandbund, men igen er det værd at orientere sig om tidevandet, for det er umuligt at svømme ved lavvande.

Vi har haft en fantastisk ferie på Bali, vi har fået en masse spændende oplevelser, og vi er meget glade for, at vi havde Tim med inde over planlægningen. Vi nød i den grad, at vi ikke selv skulle bruge tid på at finde ud af tingene undervejs, der var sørget for alt, og der var styr på alt.

Som kronen på værket fik vi udleveret en telefon af den guide, der hentede os i lufthavnen. Vi fik at vide, at vi bare skulle bruge den til at ringe til bureauet, hvis der var det mindste vi blev i tvivl om undervejs. Det er da service. Vi giver Tim vores allerbedste anbefalinger.

Allan & Vibeke Huldahl

Se rejsebeskrivelser fra andre gæster