Corona / COVID-19 på Bali

Corona / COVID-19 på Bali

Information om Corona / COVID-19 situationen

Corona / COVID-19 på Bali

I samarbejde med vores lokale kontor og personale på Bali, følger vi naturligvis løbende udviklingen på Bali og de omkringliggende øer.

Status på Bali d. 28/6-2022 er: Ca. 158.580 total smittede, ca. 153.490 helbredte/raske igen, ca. 520 under observation eller behandling og ca. 4.570 personer er døde med corona. Der forligger desværre ikke troværdige tal for hvor mange af øens befolkning (på ca. 4,3 millioner), som er/bliver testet.

I 2020 begyndte de Indonesiske myndigheder at vacciner deres sundhedspersonale og myndighederne valgte samtidig at prioriterede Balis befolkning (på ca. 4.3 millioner), for hurtigst muligt at få turismen op at kører igen. Sidst i juni 2022, har ca. 3,9 millioner (88%) fået første vaccine, ca. 3,6 millioner (81%) har fået 2. vaccine og ca. 1,9 millioner (43%) har fået booster vaccine.

En stor del af Balis befolkning er afhængig af turisme og derfor har alle aktører i turistindustrien fra starten arbejdet tæt sammen med myndighederne for at implementeret forskellige procedure og standarter som skal give tryghed for de besøgende på Bali.

Danmark (danske pas) er på listen over lande som kan få visum ved ankomst til Bali. Det kaldes VoA (Visa on Arrival) og koster 500.000 Rupia pr. person (ca. 240 kr.) som skal betales ved ankomsten til Bali.

Indrejserestriktionerne bliver jævnligt ændret og kravet om negativt PCR-test (max 48 timer gammel), før flyafgang fra Danmark, blev ophævet d. 18/5. Kravet om dokumentation for rejseforsikring på minimum 25.000 USD der dækker Covid-19, blev ophævet d. 8/6.

De vigtigste indrejserestriktioner er pr. 15/6:

Bevis for Covid-19 færdigvaccineret (minimum 2 vaccinationer). Børn under 18 år er undtaget vaccinationskravet når de rejser sammen med deres forældre.

Der er desværre forvirring vedr. kravet om man skal medbringe dokumentation for rejseforsikring på minimum 25.000 USD (der dækker Covid-19). Nogle oplever at de stadig skal vise dokumentation for rejseforsikring, enten ved check-in (flyselskabet) eller på Bali. For at være på den sikker side anbefale vi stadig at man medbringer dokumentation for rejseforsikring på minimum 25.000 USD (der dækker Covid-19).

Temperatur måling ved ankomst, er den over 37,5 kan myndighederne kræve en PCR-test (for egen regning).

Man skal en app (PeduliLindungi) installeret på sin telefon.

Vi anbefaler at I følger den Danske Ambassade i Indonesien, vedr. coronavirus: https://indonesien.um.dk/rejse-og-ophold/nycoronavirus-covid19

Vi besøger løbende alle vores hoteller og sikre os at standarten og servicen lever op til vores forventninger og derved sikre at alle vores gæster får en god oplevelse.

Skulle I have spørgsmål eller ligne er I altid velkommen til at kontakte os på tlf. 4027 7595, vi er på kontoret alle dage (også i weekenden) og sidder klar ved telefonen.

Nedenstående link m.m. er råd og vejledning og vi kan ikke gøres ansvarlig for informationernes rigtighed og om siderne opdateres/er opdateret.

På disse link kan I følge og orienterer jer om situationen på Bali:

https://www.welcomebacktobali.com/

https://www.indonesia.travel/gb/en/coronavirus

https://www.bali.com/corona-virus-bali-indonesia.html

https://www.balihotelsassociation.com/important-updates/thesituation/

https://www.balibuddies.com/travelling-to-bali-during-covid-19/

Nyhedsmedier:

https://coconuts.co/bali/news/

https://seminyaktimes.com/

https://www.thebalitimes.com/

https://thebalisun.com/

https://www.thejakartapost.com/news/

Udenrigsministeriets rejsevejledningen for Indonesien:

https://um.dk/da/rejse-og-ophold/rejse-til-udlandet/rejsevejledninger/indonesien/

WHO Official Updates – Coronavirus

https://covid19.who.int/region/searo/country/id

Udenrigsministeriet hjemmeside:

https://um.dk/

Udenrigsministeriets side med tilmelding til danskerlisten:

https://danskerlisten.um.dk/

Myndighedernes fælles side om coronavirus/covid-19 i Danmark:

https://coronasmitte.dk/

Link til Udenrigsministeriets side om coronavirus og rejser:

https://um.dk/rejse-og-ophold/rejse-til-udlandet

De Indonesiske immigrationsmyndigheder:

https://www.imigrasi.go.id/en/

 

Travel2Balis forpligtigelser og ansvar vedr. pakkerejser.

Travel2Bali er en dansk virksomhed (CVR nr. 64595512) og derfor underlagt dansk lovgivning. Vi arbejder altid efter reglerne i pakkerejseloven, hvilket sikrer vores kunder meget stor forbrugerbeskyttelse i henhold til den gældende lovgivning (pakkerejseloven).

Vi er registeret i Rejsegarantifonden (Reg. nr. 2050), hvilket betyder, at vores kunder altid er sikret/garanteret deres tilgodehavende.

De danske rejsebetingelser siger: Hvis der indenfor et tidsrum på 14 dage før rejsens påbegyndelse forekommer krigshandlinger, naturkatastrofer, livsfarlige, smitsomme sygdomme eller lignende kan rejsen afbestilles vederlagsfrit. Her gælder dog som betingelse, at offentlige danske myndigheder (Udenrigsministeriet eller Sundhedsmyndighederne) direkte fraråder rejser til det pågældende område.

Hvis I ønsker at aflyse jeres rejse til Bali/Indonesien og Udenrigsministeriet ikke fraråder rejser dertil (orange eller rødt) i den periode, gælder vores generelle betingelser.

Hvis de Indonesiske myndigheder skulle nægte rejsende fra Danmark/danske statsborger indrejse til Bali/Indonesien, kan vi som rejsebureau ikke leverer den solgt rejse og vi er derfor forpligtet til at refunderer kunden det indbetale beløb.

Hvis flyselskaberne indstiller flyvninger til Bali/Indonesien eller fra Danmark og annullerer jeres flybooking, kan vi som rejsebureau ikke leverer den solgt rejse og vi er derfor forpligtet til at refunderer jer det indbetale beløb.

Vi deler kontorfaciliteter med et firma som driver et privat hospital og 3 lægeklinikker (beliggende på 3 af Balis store hoteller). Vi føler derfor at vi er tæt på faglig viden og evt. assistance hvis der skulle blive brug for dette.

Det er dog vigtigt at understrege at hvis man på sin ferie bliver syg, skal man altid kontakte sin rejseforsikring, som vil rådgive om evt. tiltag (lægebesøg, hospital m.m.)

Der kan ikke laves beredskabsplaner for alle situationer som måtte opstå, men som medlem af Rejsegarantifonden og derved også pakkerejseloven er vi forpligtede til at hjælpe alle vores gæster og håndterer enhver situationen bedst muligt. Da vi har 13 års erfaring i rejser til Bali og samtidig har eget kontor og personale på Bali føler vi os rigtig godt rustet til at håndterer hvad der evt. kunne opstå af problemstillinger for vores gæster.