Fantastisk rundrejse for 2 på Bali & Gili Air – august 2017

Udtalelse fra kunde

Helle og Harald Grønlund, Grindsted

Forventningerne var store, da vi satte kursen mod ”fjerne kyster” i sommeren 2017. I de mørke vinteraftener omkring nytår besluttede vi, der er et ægtepar først i 50’erne, at det måtte være på tide at vi også opdagede lidt af Østens mystik.

En flot annonce fra Bravo Tours med fokus på netop Bali satte tankerne i gang og vi henvendte os til netop Bravo Tours, men her var der ikke mulighed for at komme afsted i august og programmet lå fast. Vi søgte på nettet og faldt over Travel2Bali og blev fascineret og inspireret af såvel hjemmesiden som gæsternes udtalelser – derfor nu også vort bidrag hertil.

Vi kontaktede Tim og stor set inden mailen ”var tør”, så havde vi Tim i røret. Allerede her følte vi os velkommen og sat i centrum og efter at Tim var kommet med et par forslag, så var vi ”solgt” og skulle til Bali. Tim sørgede for et varieret og godt program med 5 overnatningssteder (16 nætter) – genialt kombineret med udflugter, når vi bevægede os fra hotel til hotel. Hotellerne levede op til vore forventninger og var af en god standard med hver deres særpræg.

Vi startede i Ubud på Sri Bungalows – et hotel midt i byen, men alligevel med værelser trukket tilbage i ro og mag tæt op af markerne. Opholdet i Ubud var reelt vort første møde med det balinesiske folkefærd og kultur – en meget spændende by med mange facetter og indtryk.

Markedspladsen var fyldt med folk – vi havde ramt nationaldagen 17. August – glade mennesker og fest og farver. Ubud var også stedet hvor vi første gang oplevede balinesisk massage for par – en helt igennem fantastisk oplevelse til stort set ingen penge, der klart kan anbefales til alle.

Sightseeing med besøg i såvel templer, på marked og ved vandfald førte os til Lovina på Nordkysten, hvor vi boede perfekt ved vandet på Aneka Lovina Villas & Spa. Her hoppede vi med på delfinsafari en tidlig morgen – sammen med en masse andre turister. Delfinerne fungerer som magneter på os turister – heldigvis havde vi oplevet delfiner før, så selv om vi oplevede dem på lidt afstand var oplevelsen stor med alle bådene i solopgangen.

Herfra gik turen via den gamle hovedstad Singaraja – og besøg på balinesernes eget marked, hvor scooterne kørte rundt mellem boderne – mændene kørte og kvinderne hoppede af og handlede ind – og så videre til næste bod. Målet var hotel Rama i Candidasa – et fantastisk hotel lige ud til østkysten, stort set med restaurant i vandet. Benyt muligheden her for en tur op i byen og se den store sø med Lotusblomster.

Med båd fra Padang Bai ved Candidasa bragte os til Gili Air – den mindste af Gili-øerne – hvor vi havde 4 dejlige og rolige dage. Ingen biler og kun hestevogne på øen – fantastisk. Hotellet Grand Sunset – med udendørs bad og toilet – var spartansk indrettet men sikken en beliggenhed. Hotellets restaurant lå lige så kl. ca. 18 hver dag kunne vi nyde solnedgangen med Mount Agung i horisonten. Ture rundt på øen på gå-ben og snorkling med koraler, store og små skildpadder og farvestrålende fisk isætter prikken over i’et. Sørg for at komme med på én af bådturene – hotellet arrangere gerne.

Turen tilbage til Bali var også med ekspressbåd –  men en noget længere, hurtigere og mere voldsom tur. Film og video slog fra på turen, men vi kom godt til Serangan og blev transporteret til vort hotel i Sanur, Segara Village. Nu var der dømt afslapning ved poolene og stranden med endnu et par gange balinesisk massage og god mad og drikke på både hotellet og på restauranterne langs vandet. 4 dage senere blev vi hentet på hotellet af vor guide og chauffør og kørt til lufthavnen – klar til en hjemrejse på mere end 20 timer med mere end 2 ugers fantastiske oplevelser i bagagen.

Godt hjemme er fotobogen nu på plads og sidst men ikke mindst så har minderne fra en fantastisk tur boret sig ind i vor hukommelse. Vi vil gerne takke Tim for en veltilrettelagt og gennemført rejse – godt suppleret med en fantastisk privatguide og privatchauffør, der fulgte os på hele rejsen på Bali.

Valget af Tim og Travel2Bali var det helt rigtige og vi kan kun anbefale andre, der overvejer at tage til Bali at kontakte Tim – i får en god oplevelse fra start til slut.

Mange hilsner fra Helle og Harald Grønlund, Grindsted.

Se rejsebeskrivelser fra andre gæster