Bali Rundrejse og Gili øerne – juni/juli 2023

Udtalelse fra kunde

Charlotte, Klaus og familie

Vi (mor, far og tre børn i alderen 10, 16 og 18 år) var afsted 15 dage på Bali i slutningen af juni/starten af juli 2023.

Vi blev modtaget i Denpasar lufthavn af vores lokale guide (som var utrolig sød og endda kunne en del dansk) og kørt til hotellet i Ubud. I Ubud havde vi nogle dejlige dage fyldt med aktiviteter, bl.a. cykeltur i rismarkerne, Monkey Forrest, riverrafting. Det var en god måde meget hurtigt at få Bali ind under huden, fordi vi blev eksponeret for naturen og kulturen så intensivt i starten. Herefter havde vi et par dage i Munduk, hvor vi også nød den frodige natur og de store vandfald.

Næste stop var kystbyen Candidasa, hvor det desværre regnede meget, så vi fik i stedet nydt det dejlige hotel og alle dets faciliteter. Efter 2 overnatninger i Candidasa skulle vi videre til Gili Trawangan. Selve sejlturen dertil var lidt af en oplevelse. Vi sad på soldækket og dér var høj musik og øl kl. 9 om morgenen. Vores større børn var vilde med det.

Vi havde 4 skønne dage på Gili med bl.a. cykelture rundt om øen, båd/snorkeltur (vi så masser af havskildpadder) og gode restauranter på stranden. Et turist-ferieparadis, som dog ikke virkede ret autentisk sammenlignet med Bali.

Da vi kom tilbage til Bali ramte uvejret desværre endnu engang. Det stod ned i stænger, hvilket vi forstod på de lokale var ret usædvanligt på den tid af året. Sidste del af rejsen skulle tilbringes i Sanur. Hotellet (Griya Santrian) var virkelig smukt og en oplevelse i sig selv. Det lå perfekt ned til strandpromenaden og i gåafstand til hovedgaden. Her havde vi et par dage med afslapning og en udflugt til et havskildpadde-center, hvor vi fik mulighed for at sætte små havskildpadder ud i havet.

Når vi skulle transportere os lidt længere (fra Ubud til Munduk og igen fra Munduk til Candidasa) blev transporten brugt til heldags sightseeing med vores egen guide og chauffør. Det blev nogle vildt spændende dage med besøg ved større templer, lokale markeder, udsigtspunkter, rismarker mv. Turene blev fuldstændigt tilpasset os på dagen i forhold til, hvor længe vi ønskede at være hvert sted.

Vi har haft en fantastisk rejse til Bali. Den første del af turen var mest pakket med aktiviteter og den sidste del var mere afslapning. Det var en god fordeling og hvis vi skulle afsted igen, ville vi prioritere på samme måde. Alt har spillet. Vi er blevet hentet og bragt som aftalt og vi har følt, at vi har har rejst på egen hånd med en usynlig guide i hånden. Vi kan varmt anbefale at tage til Bali og især med Travel2Bali som arrangør.

Mange hilsener Charlotte og Klaus

Se rejsebeskrivelser fra andre gæster